להקים גינה ביתית בחצר

תמונה של להקים גינה ביתית בחצר

הידעתם שגם בבתים עם מרפסות אפשר להקים גינה ולעצב אותה? כיום ישנן אפשרויות בלתי מוגבלות להקמת גינות בווריאציות שונות, ואפילו באזורים מרוצפים. לא משנה אם יש ברשותכם שטח קטן או שטח גדול, תוכלו לנצל אותו בכדי להקים גינה. הקמת גינה ביתית תסייע ליצירת תחושה טבעית ומרגיעה, ואף עשויה להפוך לפינת החמד של הבית, ומקום מפלט משגרת היום-יום.

על מנת שתוכלו להקים גינה יש לעבור כמה שלבים, שיסיעו לכם לעבור זאת בהצלחה, כל זאת במדריך הבא.

יצירת החזון

בשלב הראשון חישבו מה היעוד של הגינה שברצונכם ליצור- האם זו הולכת להיות גינת ירק ועשבי תבלין? או פינה שקטה ומוצלת, בה תוכלו להתנתק מהעולם? נסו לקבל השראה מגנים שכבר ראיתם או חפשו תמונות ברשת, כך תוכלו להבין ולדייק את הרצון שלכם. בנוסף לזה תוכלו למצוא רעיונות שלא חשבתם עליהם ולקבל מידע חדש.

הפכו את כל מה שעלה בראשכם, לרשימה מסודרת. נסו להתייחס לאלמנטים שתרצו, כמו פינת ישיבה או הצללה. נוסף על כך חשבו אילו צמחים תרצו לשתול, והאם הם מתאימים למיקום בו אתם מתכננים את הגינה? בכדי לדעת זאת, יש לבדוק מהם התנאים הקיימים באזור המיועד לשתילה- אור וצל, שמש ישירה וכדומה. חישבו גם על הטווח הרחוק מבחינת תחזוקה- מה נדרש מכם, ולמה אתם מסוגלים? התחשבו בכך בבחירות שלכם. רשימה זו תלווה אתכם גם בהמשך, בשלב בו תרצו לקבל הערכת מחיר.

תכנון

אם יש ברשותכם שטח רחב, מומלץ לצייר את הגינה ולתחום אותה לאזורים, כמו אזור לפינת ישיבה, אזור לשתילה, אזור אחסון ועוד. יצירת תוכנית כזו תסייע לכם בין אם תקימו את הגינה בעצמכם או שתעזרו באיש מקצוע. במקרה של בניית בית חדש, יש לשלב את תכנון הגינה כבר בשלבים הראשונים של הבנייה, הכוונה בעיקר לתכנון התשתיות של הגינה, כמו מיקום של נקודות מים ותאורה, תכנון מערכת השקיה וכדומה. 

בחירת צמחיה- אם בחרתם להיעזר באיש מקצוע, בשלב זה כדי גם לבקר יחד אתו במשתלה, ולבחור אילו צמחים תרצו לגדל בגינה שלכם, והוא כמובן ייעץ לכם ויכוון את הבחירות שלכם בהתאם לאקלים, מיקום הגינה ותחזוקה. במידה ואתם מבצעים את הפרויקט הזה בעצמכם, כדי לעשות מחקר קטן, ולהתייעץ עם עובדי המשתלה, על מנת שתוכלו לעשות בחירות מושכלות. יש חשיבות רבה לבחירה של צמחיה נכונה.  

חיסכון במים

אם חשבתם שההוצאה על הקמת גינות הינה חד פעמית, אז כדי שתדעו שגם תחזוקת הגינה דורשת השקעה רבה. עיקר ההשקעה מתבטא בהוצאות עבור מי השקיה. אם תערכו לזה מראש ותתכוננו בהתאם, אתם יכולים לחסוך לא מעט מים, וכתוצאה מכך גם לחסוך בהוצאות השותפות.

אז איך עושים את זה?

  • גם כאן בחירת הצמחייה נכנסת לתמונה, ישנם צמחים שלא דורשים השקיה מרובה, ומסתפקים בהשקיה של פעם בשבוע. מדובר בעיקר בצמחים מקומיים, ים תיכוניים כך שלא תהיה לכם בעיה למצוא אותם.
  • דרך נוספת היא באמצעות שימוש באבנים אשר סופגות מים, גם אם אתם מקימים גינה מבוססת מיכלים, תוכלו להשתמש בהן כחלק מחומרי השתילה. במקרה של גינה רגילה תוכלו לעשות בהן שימוש כחיפוי על האדמה. אבנים אלו ישמרו על הסביבה לחה וימנעו מהמים להתאדות, ובכך יקטינו את כמות המים הנדרשת עבור ההשקיה.
  • בהמשך לנקודה הקודמת, התאדות המים נובעת בעיקר מסביבה חמה, לכן פתרון נוסף הוא ליצור הצללה, ובכך למנוע או לפחות לצמצם את התאדות המים. 
  • אחת הדרכים הנפוצות ביותר לשימוש בשנים הארונות, אשר מסייעת לחיסכון במים, היא דשא סינטטי. גם אם תשתמשו בו רק בחלק משטחי הגינה, תוכלו להנות מהבדל משמעותי. לעומת זאת דשא טבעי צורך כמות נכבדת של מים.

בחירת איש מקצוע 

סיוע של איש מקצוע בהקמת גינה גדולה או קטנה, חשוב מאד ויכול לחסוך זמן ומאמץ רב, ואפילו גם בהוצאות הכספיות, הוא יעזור לכם לכוון את הבחירות שלכם, ולהשקיע את המשאבים שלכם בצורה נכונה. לפני שאתם בוחרים את איש המקצוע שלכם, בדקו המלצות וביקורות, וותק בתחום וניסיון ובקשו לראות עבודות קודמות. 

צריכים ייעוץ לעיצוב הבית? דברו איתנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן