סגנונות עיצוב למרפסת: כשסטייל פוגש פרקטיות

תמונה של סגנונות עיצוב למרפסת

עברו הימים בהם מרפסת הייתה המחסן של הבית, כאשר כיום ברוב בתי האב, מרפסת היא עוגן מנוחה, איזשהו מקום מפלט שאפשר לצאת אליו לקפה בכל שעה. נכון להיום בישראל, קבלנים בונים אך ורק בניינים עם מרפסות. אז, כיצד מעצבים אותה נכון ופרקטית? הנה התשובות.

אם יש לכם מרפסת בבית, תוכלו לבחור לעצב אותה ב-2 דרכים שונות. הדרך הראשונה היא לעצב את המרפסת בהשראת הסגנון עיצוב הפנים של הבית. מאידך, האפשרות השנייה היא לשבור כיוון לגמרי ולעצב את המרפסת בסגנון אחר לחלוטין. באופן כללי, אפשר להישען על 3 דגשים הרלוונטיים ברוב סוגי המרפסות. הנה הם לפניכם:

  1. צמחייה: בין אם צמחים טבעיים או צמחיה מלאכותית, בכל מרפסת אלו יחמיאו לעיצוב. 
  2. ריהוט: בהתאם לגודל המרפסת, ניתן לבחור ריהוט מינימלי או פינות ישיבה שלמות. 
  3. תאורה: גופי תאורה הם אלמנטריים בכל סוג עיצוב מרפסת, והבחירה כאן מגוונת מאוד.

סגנונות עיצוב למרפסת: התמקדנו ב-3 סגנונות פופולריים

על מנת ליצור חלל חיצוני באמת יפהפה וכזה שמושך אליו ישיבה של שעות בשמש, תוכלו לבחור בין כמה סגנונות עיצוב מרפסות. בעוד שקיימות שיטות שונות וסגנונות שונים לעצב מרפסות, אנחנו בחרנו להתמקד בסגנונות העיצוב הבאים לפניכם. 

עיצוב כפרי למרפסת

מעבר לכך שניתן לבחור בסוגים שונים של רהיטי עץ, כריות בגוונים טבעיים ולהוסיף דקורציה משלימה, הקמת גינה במרפסת היא גם אופציה מעולה. אפשר להקים גינה במרפסת בעזרת אדניות קטנות או גדולות יותר, או אפילו להזמין נגר שיבנה עבורכם אזור ייעודי עבור הגינה (אפשר לעשות זאת בקלות בעזרת כמה פלטות של עץ).  

עיצוב מרפסת מודרני

עבור עיצוב מרפסת מודרני, בהחלט אפשר לנסות להוסיף אלמנטים אחרים חוץ מפריטים עשויים מעץ. למשל, ריהוט אשר כולל דגשים מתכתיים, פריטי ריהוט משולבים בזכוכיות מעוצבות ועוד. זה ייתן לכם את ה-TOUCH העיצובי שחסר לכם, אבל הקפידו לא להגזים מדי אלמנטים בוהקים כמו מתכת. זאת, במיוחד אם המרפסת פונה לכיוון דרום (כי השמש תשתקף דרך המתכות ותסנוור אתכם). 

עיצוב מרפסת ים תיכוני

עיצוב ים תיכוני עשוי להיות מושלם עבור מי שמחפשים להדגיש את האלמנטים העדתיים שלהם. בין אם בא לכם מרפסת מעוצבת בעיצוב מרוקאי, קווקזי או בכלל ערבי, אפשר “לשחק” עם צבעים בהירים, אריחים או שטיחים ועוד. כל זאת, בשילוב עם ריהוט בסגנון קלאסי וכריות נוחות, פינות ישיבה מפנקות וכולי.

לסיכום, כמה עולה לעצב מרפסת?

בסופו של דבר, מחיר עיצוב מרפסת לעולם לא יהיה אחיד עבור כל סוגי המרפסות. מחירי עיצוב מרפסות נקבעים ע”פ כמה פרמטרים שונים, כאשר גודל המרפסת הוא רק אחד מההיבטים המשליכים על המחיר. בתוך כך, מחיר עיצוב למרפסת יכול לנוע בין אלפי שקלים לבין עשרות אלפי שקלים. 

בשורה התחתונה, הכל תלוי בסגנון העיצובי שתבחרו וכן בסוגי הפריטים שתרצו לרכוש למרפסת. בנקודה הזאת שווה לציין כי המחירים מאוד משתנים בין החנויות השונות. לכן, בשלב הראשון מומלץ לערוך איזושהי השוואת מחירים ולבדוק כמה אתם יכולים לחסוך בכיס. והכי חשוב, שתהיה מלאכת עיצוב נעימה. 

 

צריכים ייעוץ לעיצוב הבית? דברו איתנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן